Samen betekenis geven aan verandering
Jouw uitdaging
Je staat voor de taak om grootschalige veranderingen door te voeren. Bijvoorbeeld door een fusie of overname, een cultuur-verandertraject, de herijking van missie en kernwaarden, of de impementatie van nieuwe processen. Je merkt dat de organisatie verandermoe is en binnen het bestuur heerst misschien ook geen eensgezindheid.
Hoe krijg je iedereen mee, terwijl je rekening houdt met de belangen van alle betrokkenen?
Veel organisatieveranderingen verlopen helaas niet soepel. De voornaamste reden? Medewerkers voelen zich niet begrepen of zien niet in waarom de verandering nodig is. Zonder dit wederzijdse begrip ontbreekt commitment en ontstaat er soms zelfs weerstand.
Onze oplossing
Succesvolle verandering en het introduceren van nieuwe manieren van samenwerking begint met vroege betrokkenheid. In onze verandertrajecten werken we met een zorgvuldig ontwikkeld programma, waardoor we je organisatie vanaf het begin af aan meenemen in het proces.
We maken al tekenend bespreekbaar wat in de onderstroom meespeelt, en soms tot weerstand leidt. We maken duidelijk wat de verandering voor iedereen betekent en wat er van hen wordt gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat iedereen zich gehoord voelt en actief bijdraagt aan de nieuwe koers.
Onze werkwijze
Het verandertraject in drie stappen
Het resultaat van onze verandertrajecten
- Gehoorde en betrokken medewerkers: medewerkers voelen zich echt gehoord, wat leidt tot een stijging in betrokkenheid en draagvlak voor de verandering.
- Levende kernwaarden: de kernwaarden van de organisatie worden actief uitgedragen en omarmd door leidinggevenden en teams, wat zorgt voor een samenhangende cultuur.
- Concrete verandering in actie: met heldere visuals en praktische tools wordt de verandering verankerd in het dagelijks werk.
Zo kan het eruit zien
Deze opdrachtgevers gingen je voor
“Tekenen structureert complexiteit tijdens gesprekken en geeft houvast en overzicht. Bovendien ziet het er aantrekkelijk uit. Dat trekt mensen erin!”
''De creativiteit, intelligentie, professionaliteit en het geduld van Flatland is super om mee te werken. Zij maken alles wat ik kan bedenken, beter.''
Het antwoord op jouw vragen
-
Co-creatie draagt bij aan de geloofwaardigheid en acceptatie van het proces. Door belanghebbenden vroegtijdig te betrekken voelen ze zich gehoord en zullen ze zich eerder inzetten om de strategie/verandering werkelijkheid te maken.
-
Jazeker, met 12+ jaar ervaring hebben we trajecten begeleidt voor heel diverse opdrachtgevers. Neem eens een kijkje bij onze resultaten.
-
Dat hang sterk af van zowel de omgang als diepgang van de verandering. Vaak is ons vertrekpunt om per medewerker een budget vast te stellen.
Voor een organisatie vanaf 300 personen adviseren wij tussen de €25.000 en €45.000 te budgetteren.
Met een investering tussen de €80,- en €150,- per medewerker kun je dus al veel bereiken!
Benieuwd wat voor jouw organisatie kunnen doen?
Neem contact op met Janita, zij denkt graag met je mee!
Neem contact opVisual Strategist