Strategie ontwikkeling
Jouw uitdaging
Voor veel organisaties klinkt dit herkenbaar: na maanden werk ligt er eindelijk een strategiedocument, een mijlpaal! Maar al snel verdwijnt het 89 pagina’s tellende document in een bureaulade en verzamelt het slidedeck digitaal stof op het intranet. De dagelijkse praktijk verandert nauwelijks of verloopt tergend traag.
Bij Flatland geloven we dat een strategie eenvoudig genoeg moet zijn om te onthouden en mooi genoeg om in te lijsten. We maken de strategie van jouw organisatie visueel en begrijpelijk.
Onze aanpak zorgt ervoor dat er sneller een gedeeld begrip is: je voorkomt dat je dénkt dat jullie over hetzelfde hebben, maar dat er eigenlijk verschillende interpretaties zijn. Zo ontstaat er een toekomstgerichte strategie die inspirerend én uitvoerbaar is. Met als resultaat dat iedereen in de organisatie de koers kent, begrijpt en actief bijdraagt.
Zo kan je strategie er ook uitzien
Zo komen we tot
een gedragen strategie
Werkwijze
Het resultaat van een strategietraject
- Helderheid en richting: een visueel vastgelegde strategie, die de essentie van jullie koers duidelijk maakt en voor iedereen in de organisatie begrijpelijk is.
- Betrokkenheid en eigenaarschap: de werkwijze zorgt voor breed draagvlak en actief eigenaarschap. Je team voelt zich echt verbonden met de strategie.
- Inspiratie en energie: een aanpak die enthousiasme heeft aangewakkerd, wat leidt tot meer motivatie en betere bedrijfsresultaten.
Deze opdrachtgevers gingen je voor
''In de samenwerking met Flatland wordt je geprikkeld om op een dieper niveau na te denken over de gemaakte keuzes van je strategische koers. Dit leidt niet alleen tot aanscherping, maar ook tot het meer tastbaar maken voor de gehele organisatie.''
''Mijn collega-directieleden zijn onder de indruk van de wijze waarop strategie, tactiek en operatie in samenhang zichtbaar zijn gemaakt.''
Het antwoord op jouw vragen
-
Een strategie vraagt een juiste mate van abstractie en concreetheid. Je wilt genoeg ruimte laten voor eigen invulling, maar wel heldere kaders meegeven aan een organisatie. Vaak kom je er in de doorvertaling pas achter dat er andere beelden leven over de strategie. Door een strategische koers vroegtijdig in beeld te brengen, worden deze verschillen snel inzichtelijk en bouwen we letterlijk aan hetzelfde toekomstbeeld.
-
Co-creatie draagt bij aan de geloofwaardigheid en acceptatie van de strategie. Door belanghebbenden vroegtijdig te betrekken voelen ze zich gehoord en zullen ze zich eerder inzetten om de strategie werkelijkheid te maken.
-
Voor een organisatie vanaf 300 personen adviseren wij tussen de €25.000 en €45.000 te budgetteren.
-
Idealiter laten we het maken van communicatiemiddelen en strategieontwerp hand in hand gaan. Toch kunnen we nog steeds co-creatie inzetten, om de kernboodschappen van de strategie goed over te brengen en draagvlak te creëren. Een dergelijk compact ontwerptraject heeft een doorlooptijd van circa 6 weken en bestaat uit verschillende sessies. Deze kunnen live en digitaal plaatsvinden.
Ook een inspirerende strategie voor jouw organisatie?
Laten we kennismaken. Neem contact op met Michelle.
Neem contact opVisual Strategist