Een gedeeld verhaal en beeld voor Rabobank Radical Automation
De uitdaging
Voor deze teams is het een uitdaging om hun eigen verhaal op een aantrekkelijke manier te vertellen, zonder dat het te simpel of te ingewikkeld wordt. In de afgelopen jaren hebben we veel teams kunnen helpen om hun verhaal te helpen vertellen. Onze combinatie van visual thinking en design thinking blijkt hier erg effectief om aanstekelijke visuele verhalen te creëren waarmee je een publiek mee krijgt en tegelijkertijd een team verbindt met een gezamenlijke verhaal.
Hoe bouw je een verhaal met visual design thinking?
De oplossing
De afdeling Radical Automation van de Rabobank heeft ons benaderd om een gedeeld verhaal en beeld te maken, gebaseerd op hun visie, missie en product portfolio. Hoewel we ieder project afstemmen op de context van de organisatie, geeft het traject waarin we met de verschillende teams binnen Radical Automation hebben gewerkt een goed inzicht in onze aanpak bij dit soort cases.
Activiteiten:
- Clarity workshop met het leiderschapsteam om overzicht en alignment te creëren
- Testsessies met klanten om het verhaal te valideren
- Storytelling co-creatie-sessies met de teams
- Validatie en iteratie met de teams
- Ontwerp van de visuele middelen (poster, animatie, Radical Automation toolkit)
- Launch event
Het resultaat
Resultaat
Aan het einde van het project is het verhaal van Rabobank’s Radical Automation echt het verhaal geworden van alle teams en dragen alle leden van de teams het verhaal met trots en zelfvertrouwen uit.
Tijdens het launch event heeft het hoofd van de afdeling het definitieve verhaal onthuld. Het volledige team heeft de verschillende visuele tools ontvangen en is er geoefend met de pitch die hoort bij hun nieuwe verhaal en de visuals. Door de pitches werd direct zichtbaar dat de teams in staat waren om het verhaal met zelfvertrouwen te vertellen aan de aanwezig stakeholders en klanten. Een mooie afsluiting van het project!
Managing Partner