Visueel denken bij waterbedrijf PWN

Visueel denken is onderdeel van het innovatieprogramma van waterbedrijf PWN. We trainden teams creatiever en innovatiever te denken.
Aan dit project meegeholpen
Training bij PWN

De aanvraag

PWN, het waterbedrijf van Noord-Holland, heeft de ambitie het meest innovatieve waterbedrijf van Nederland te zijn. In het Innovatie Lab werken ze niet alleen aan eigen innovatie vaardigheden, maar zijn ze gericht op het verbeteren van technologische innovaties in de hele regio.

De uitdaging is om medewerkers continu te trainen in nieuwe manieren van werken en samenwerking tussen verschillende disciplines te verbeteren. Visueel Denken en Werken vormt hier een vast onderdeel van.

De oplossing

Om de samenwerking tussen de verschillende disciplines en experts te verbeteren hebben we in 2017 een eerste groep PWN’ers kennis laten maken met Visueel Denken. Sindsdien zijn meer dan 150 medewerkers getraind in het innovatie programma. Ze hebben zich de basis van visualiseren en tekenen eigen gemaakt om hun eigen ideeën en gedachten te kunnen structuren en te presenteren aan anderen. In de visuele facilitatie training leren we om groepen visueel te faciliteren met behulp van een stift en flip-over of om visuele werkvormen te gebruiken om beter samen te kunnen werken.

Leer activiteiten:

  • Basis training
  • Visueel presenteren
  • Visueel faciliteren

Resultaat

Tegenwoordig is visueel werken een vast onderdeel van door PWN georganiseerde innovatieve activiteiten en make-a-thons. De getrainde medewerkers zijn ambassadeurs van visueel denken en gebruiken deze nieuwe manier van werken met zelfvertrouwen om sneller samen te kunnen werken in hun teams.

Visueel denken ook inzetten in jouw organisatie?

Thomas denkt graag met je mee. Neem contact op!

Neem contact op
Thomas van Daalen
Visual Strategist